Toimitusehdot

Tilaus- ja toimitusehdot, voimassa 1.7.2010 lähtien

1.Tilaaminen
Huonekalutukun asiakkaan tulee olla yli 18-vuotias.
Tilaaminen tapahtuu Huonekalutukun verkkokaupan sivuilla osoitteessa http://kauppa.huonekalutukku.fi/. Tilauksesta tulee osapuolia sitova, kun Huonekalutukku on lähettänyt tilausvahvistuksen sähköpostitse asiakkaalle. Huonekalutukku pidättää oikeuden olla vahvistamatta tilausta, jos tuote on loppuunmyyty tai sen saatavuudessa on ongelmia. Huonekalutukku ilmoittaa tästä viivytyksettä asiakkaalle ja palauttaa jo maksetun kauppasumman.
Tilaaminen edellyttää rekisteröitymistä Huonekalutukun asiakasrekisteriin. Rekisteröintitiedot ovat luottamuksellisia eikä Huonekalutukku luovuta niitä ulkopuolisille tahoille. Asiakkaalla on halutessaan oikeus pyytää Huonekalutukkua poistamaan tietonsa rekisteristä.
Huonekalutukku toimittaa tuotteita vain manner-Suomen alueella.

2.Hinnat ja toimituskulut
Voimassaolevat hinnat ilmoitetaan Huonekalutukun verkkokaupan sivuilla osoitteessa http://kauppa.huonekalutukku.fi/. Hinta sisältää arvonlisäveron (ALV) 24%. Huonekalutukku pidättää oikeuden hintojen muutoksiin.
Toimituskulut riippuvat tuotteiden koosta sekä painosta ja niiden suuruus lasketaan automaattisesti tilauksen teon yhteydessä. Toimituskulut ovat nähtävillä ostoskorissa heti, kun tuote on lisätty ostoskoriin.

3.Maksaminen
Tuotteet ja toimituskulut maksetaan ennen tilauksen toimittamista. Maksaminen tapahtuu Checkout Finland Oy:n kautta.

4.Toimitusaika ja toimitustavat
Toimitusaika on yleensä varastotuotteissa 1-3 viikkoa (ellei ole tilapäisesti loppu) ja tehdastilaustuotteissa 4-8 viikkoa. Toimitusaikaan vaikuttaa asiakkaan sijainti ja jakelureittien aikataulut. Toimitusajan alkaminen lasketaan siitä päivästä, kun Huonekalutukku on sähköpostitse lähettänyt asiakkaalle tilausvahvistuksen. Mikäli tuotetta ei voida toimittaa edellä mainittujen aikojen puitteissa, on huonekalutukku.fi:n ilmoitettava siitä viipymättä asiakkaalle.
Mikäli asiakas on tilannut useamman kuin yhden tuotteen, saattavat tuotteet saapua erikseen toimitettuina. Tämä ei lisää toimituskulujen määrää, vaan asiakas maksaa vain ennakkolaskussa ilmoitetut toimituskulut.
Tilaukset toimitetaan pääasiassa huonekalutukku.fi omalla kalustolla. Tarvittaessa kuljetus voidaan järjestää myös muun kuljetusliikkeen kautta.

5.Peruutus
Asiakkaalla on oikeus perua tekemänsä tilaus ennen kuin tuote on ehditty jättää kuljetusliikkeen kuljetettavaksi. Poikkeuksena mittatilaustavarat, joissa Huonekalutukku on oikeutettu purkurahakorvaukseen. Korvauksen arviointiin vaikuttaa mm. se, kuinka yksilöllinen tilattu tuote on, kuinka pitkälle sen valmistus on edennyt, purkamisen ajankohta, myyjän todelliset kulut ja saamatta jäänyt myyntivoitto. Peruutus tehdään sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@huonekalutukku.fi tai puhelimitse numeroon 0400 263 023.

6.Palauttaminen
Asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus palauttaa käyttämätön tuote neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta ilman kuluja jos tuote täyttää “normaali postipaketin” kriteerit (paino max 30 kg ja koko max. 150×80×60 cm, Itella Oyj). Tuotteet jotka eivät ole “normaali postipakettina” lähetettävissä, asiakas on tällöin velvollinen maksamaan palautuskulut, jotka määräytyvät tuotteen painon, tilavuuden ja matkan pituuden mukaan. Tuotetta ei tällöin saa ottaa käyttöön ja sen on palautettaessa oltava olennaisesti muuttumaton luovutushetkeen verrattuna. Ohjeet tuotteen palauttamista varten antaa Huonekalutukun asiakaspalvelu puhelinnumerossa 0400 263 023 tai sähköpostitse osoitteessa asiakaspalvelu@huonekalutukku.fi. Palautuksen yhteydessä asiakkaan on aina ilmoitettava tilausnumero, yhteystietonsa ja tilitiedot maksun palauttamista varten sekä liitettävä mukaan Huonekalutukun sähköpostitse lähettämä kuitti ostosta. Tuote on pakattava huolellisesti alkuperäiseen pakkaukseensa. Tuotteen saavuttua Huonekalutukkuun ja Huonekalutukun hyväksyttyä palautuksen, kauppasumma palautetaan asiakkaalle viivytyksettä, viimeistään 30 vuorokauden kuluttua tavaran takaisin saannista. Huonekalutukku ei hyväksy palautusta, jos tuote ei ole käyttämätön ja myyntikuntoinen.

7.Reklamaatiot
Asiakkaan tulee välittömästi, viimeistään seitsemän (7) päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta, tehdä reklamaatioilmoitus väärin toimitetusta tai virheellisestä tuotteesta Huonekalutukun asiakaspalveluun numeroon 0400 263 023 tai sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@huonekalutukku.fi. Tämän jälkeen virheellinen tuote palautetaan annettujen ohjeiden mukaisesti kohdassa 5 mainittuun osoitteeseen. Huonekalutukku ensisijaisesti korjaa tuotteessa olevan virheen tai toimittaa asiakkaalle virheettömän tavaran kohtuullisessa ajassa.
Huonekalutukku ei vastaa vaurioista, jotka aiheutuvat asiakkaan puolella olevasta seikasta, kuten esimerkiksi tuotteen väärinkäytöstä tai asiakkaan huolimattomuudesta. Huonekalutukku ei myöskään vastaa tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta kulumisesta .
Asiakkaan tulee tarkastaa lähetys ja sen sisältämä tuote heti sen saavuttua asiakkaalle. Mikäli tuote on vahingoittunut rahdin aikana, pyydetään asiakasta tekemään rahdinkuljettajalle vahinkoilmoitus ja sen jälkeen ottamaan yhteyttä Huonekalutukun asiakaspalveluun. Huonekalutukku toimittaa asiakkaalle tämän jälkeen uuden tuotteen.

8.Ylivoimainen este
Huonekalutukku ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos sopimuksen täyttäminen estyy tai viivästyy syystä, joka on Huonekalutukun vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Ylivoimaisia esteitä voivat olla esimerkiksi viranomaisen toimenpiteet, tietoverkon toiminnan häiriöt, luonnonmullistukset, tulipalot, sota tai sen uhka, kapinat, mellakat ja työtaistelutoimenpiteet.

9.Riitojen ratkaisu
Tätä sopimussuhdetta koskeviin riitaisuuksiin sovelletaan Suomen lakia.