Toimitusehdot

Tilaus- ja toimitusehdot, voimassa 1.7.2010 lähtien

1.Tilaaminen
Huonekalutukun asiakkaan tulee olla yli 18-vuotias.
Tilaaminen tapahtuu Huonekalutukun verkkokaupan sivuilla osoitteessa http://kauppa.huonekalutukku.fi/. Tilauksesta tulee osapuolia sitova, kun Huonekalutukku on lähettänyt tilausvahvistuksen sähköpostitse asiakkaalle. Huonekalutukku pidättää oikeuden olla vahvistamatta tilausta, jos tuote on loppuunmyyty tai sen saatavuudessa on ongelmia. Huonekalutukku ilmoittaa tästä viivytyksettä asiakkaalle ja palauttaa jo maksetun kauppasumman.
Tilaaminen edellyttää rekisteröitymistä Huonekalutukun asiakasrekisteriin. Rekisteröintitiedot ovat luottamuksellisia eikä Huonekalutukku luovuta niitä ulkopuolisille tahoille. Asiakkaalla on halutessaan oikeus pyytää Huonekalutukkua poistamaan tietonsa rekisteristä.
Huonekalutukku toimittaa tuotteita vain manner-Suomen alueella.

2.Hinnat ja toimituskulut
Voimassaolevat hinnat ilmoitetaan Huonekalutukun verkkokaupan sivuilla osoitteessa http://kauppa.huonekalutukku.fi/. Hinta sisältää arvonlisäveron (ALV) 24%. Huonekalutukku pidättää oikeuden hintojen muutoksiin. Toimituskulut ovat nähtävillä ostoskorissa heti, kun tuote on lisätty ostoskoriin.

3.Maksaminen
Tuotteet ja toimituskulut maksetaan ennen tilauksen toimittamista. Maksaminen tapahtuu Klarna Checkoutin kautta.

4.Toimitusaika ja toimitustavat
Toimitusaika on yleensä 1 – 6 viikon välillä. Tuotteen toimitusaikaan vaikuttavat tuotteen varastotilanne, tehtaiden tilauskanta ja jakeluautojemme reitit/aikataulut . (Osa tuotteista, kuten sohvat ovat tilaustyönä tehtaalta valmistuvia, ja tehtaiden tilauskannat saattavat vaikuttaa toimitusajan venymiseen) Toimitusajan alkaminen lasketaan siitä päivästä, kun Huonekalutukku on sähköpostitse lähettänyt asiakkaalle tilausvahvistuksen. Mikäli tuotetta ei voida toimittaa 30 päivän kuluessa (poikkeuksena tilaustuotteet joiden toimitusaika on arvioitu ennakkoon, esim. 4-6 viikkoa), asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus ja saada jo maksamansa kauppahinta takaisin.
Mikäli asiakas on tilannut useamman kuin yhden tuotteen, saattavat tuotteet saapua erikseen toimitettuina. Tämä ei lisää toimituskulujen määrää, vaan asiakas maksaa vain ennakkolaskussa ilmoitetut toimituskulut. Tilaukset toimitetaan pääasiassa kotimaisten huolintaliikkeiden ja Postin välityksellä.

5.Peruutus
Asiakkaalla on oikeus perua tekemänsä tilaus ennen kuin tuote on ehditty jättää kuljetusliikkeen kuljetettavaksi. Poikkeuksena mittatilaus- ja tilaustuotteet, joissa Huonekalutukku on oikeutettu purkurahakorvaukseen. Korvauksen arviointiin vaikuttaa mm. se, kuinka yksilöllinen tilattu tuote on, kuinka pitkälle sen valmistus on edennyt, purkamisen ajankohta, myyjän todelliset kulut ja saamatta jäänyt myyntivoitto. Peruutus tehdään sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@huonekalutukku.fi tai puhelimitse numeroon 0400 263 023. Pelkkä tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen postista ilman erillistä peruuttamista koskevaa ilmoitusta ei riitä. Kuluttajan vastuulla on tarvittaessa näyttää, että ilmoitus peruuttamisesta on tehty (KSL 6:14).

6.Palauttaminen
Asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus palauttaa käyttämätön tuote neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Tuotetta ei tällöin saa ottaa käyttöön ja sen on palautettaessa oltava olennaisesti muuttumaton luovutushetkeen verrattuna. Ohjeet tuotteen palauttamista varten antaa Huonekalutukun asiakaspalvelu puhelinnumerossa 0400 263 023 tai sähköpostitse osoitteessa asiakaspalvelu@huonekalutukku.fi. Palautuksen yhteydessä asiakkaan on aina ilmoitettava tilausnumero, yhteystietonsa ja tilitiedot maksun palauttamista varten sekä liitettävä mukaan Huonekalutukun sähköpostitse lähettämä kuitti ostosta. Tuote on pakattava huolellisesti alkuperäiseen pakkaukseensa. Tuotteen saavuttua Huonekalutukkuun ja Huonekalutukun hyväksyttyä palautuksen, kauppasumma palautetaan asiakkaalle viivytyksettä, viimeistään 30 vuorokauden kuluttua tavaran takaisin saannista. Huonekalutukku ei hyväksy palautusta, jos tuote ei ole käyttämätön ja myyntikuntoinen. Palautuksen kuljetuskulut on asiakkaan maksettava. Rahti- ja pakettipalveluiden palautuskustannukset määräytyvät matkan, painon, mahdollisen erilliskäsiteltävyyden (esim. valaisimet) ja tuotteen koon mukaan. Tuotteiden toimituskuluja ei palauteta.

7.Reklamaatiot
Asiakkaan tulee välittömästi, viimeistään seitsemän (7) päivän kuluessa, tehdä reklamaatioilmoitus väärin toimitetusta tai virheellisestä tuotteesta Huonekalutukun asiakaspalveluun numeroon 0400 263 023 tai sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@huonekalutukku.fi. Reklamaation käsittely edellyttää reklamaation asiallista tekemistä ja kuvien lähettämistä. Tämän jälkeen virheellinen tuote palautetaan annettujen ohjeiden mukaisesti. Huonekalutukku ensisijaisesti korjaa tuotteessa olevan virheen tai toimittaa asiakkaalle virheettömän tavaran kohtuullisessa ajassa.
Huonekalutukku ei vastaa vaurioista, jotka aiheutuvat asiakkaan puolella olevasta seikasta, kuten esimerkiksi tuotteen väärinkäytöstä tai asiakkaan huolimattomuudesta. Huonekalutukku ei myöskään vastaa tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta kulumisesta .
Asiakkaan tulee tarkastaa lähetys ja sen sisältämä tuote heti sen saavuttua asiakkaalle. Mikäli tuote on vahingoittunut rahdin aikana, pyydetään asiakasta tekemään rahdinkuljettajalle vahinkoilmoitus ja sen jälkeen ottamaan yhteyttä Huonekalutukun asiakaspalveluun. Huonekalutukku toimittaa asiakkaalle tämän jälkeen uuden tuotteen.

8.Takuu Asiakkaan tulee säilyttää Huonekalutukun lähettämä tilausvahvistus tuotteen tilaamisesta sekä kuitti/tuloste ennakkolaskun maksamisesta takuuehdon täyttämiseksi. Huonekalutukku antaa kaikille tuotteille vähintään kuluttajansuojalain mukaisen puolen vuoden eli kuuden kuukauden takuun tuotteen vastaanottamispäivästä lukien. Pidemmistä takuuajoista mainitaan kunkin pidemmän takuun omaavan tuotteen kohdalla erikseen. Tavarantoimittajat vastaavat tuotteidensa laadusta takuuaikana.

9. Ylivoimainen este
Huonekalutukku ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos sopimuksen täyttäminen estyy tai viivästyy syystä, joka on Huonekalutukun vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Ylivoimaisia esteitä voivat olla esimerkiksi viranomaisen toimenpiteet, tietoverkon toiminnan häiriöt, luonnonmullistukset, tulipalot, sota tai sen uhka, kapinat, mellakat ja työtaistelutoimenpiteet.

10.Riitojen ratkaisu
Tätä sopimussuhdetta koskeviin riitaisuuksiin sovelletaan Suomen lakia.